Egy csapatépítés, ahol minden kolléga, a cég nagydumásai és az irodában mérsékelten megnyilvánulók is megtalálják a helyüket. Egy esemény, ahol az ország meghatározó színészei adják a sztorit, a vállalat munkatársai pedig bármiféle szereplés nélkül nevethetnek, pöröghetnek, lazulhatnak el a történet fejezetei közé csempészett kincskeresős, kódfejtős, nyomozós és szabadulószobás élményekben. Egy csapatépítő, ahol a feszengés már az első pillanattól kezdve elmúlik, a csapat önfeledten összekovácsolódik, a felejthetetlen tapasztalatok tömkelege pedig hetekkel később is beszédtéma lesz a cégnél.
Mi a baj a hagyományos, vontatott csapatépítőkkel?
A jól megrögzött csapatépítők olyanok, mint egy rossz randevú: mindenki szeretne már haza menni, de senki sem meri megtenni az első lépést.
Ezek a céges programok gyakran többet ártanak, mint használnak, mivel a munkatársaink inkább keresik a módját, hogyan bújjanak ki a kötelező játékok és csoportos feladatok alól, mintsem hogy valóban összekovácsolódjanak.
Az egyik legnagyobb probléma, hogy ezek a csapatépítők gyakran teljesen figyelmen kívül hagyják az egyéni érdeklődési köröket és a különböző személyiségtípusokat.
Egy introvertált ember számára rémálom lehet egész nap egy extrovertáltak által dominált csoportos tevékenységben részt venni. Ez nem csak hogy nem segít az összetartásban, de akár még távolságot is teremthet a csapattagok között.
Ráadásul, a hagyományos csapatépítők sokszor úgy tűnnek, mintha egy előző évtizedből maradtak volna fenn, amikor a „trösztépítés” volt a legújabb divatkiáltás.
Az ilyen típusú programok gyakran unalmas, előre kiszámítható feladatok sorozatából állnak, amelyek nem igényelnek kreativitást vagy valódi problémamegoldást.
Az eredmény?
Egy csapat, amelyik jobban örül, ha vége van, mint amennyire közelebb került volna egymáshoz a program alatt.
De vajon létezik olyan csapatépítés, ahol mindenki (legalábbis a túlnyomó többség) jól érzi magát?
Ahol nem úgy vágnak neki a csapatépítő eseménynek, hogy „na, csak legyünk már túl rajta”?
Ahol nem abból áll az összejövetel, hogy egy menő étteremben megvacsorázunk, aztán pár sör, bor, pálinka és egyebek társaságában megbeszéljük azt, amit a munkahelyi kávézásnál amúgy is megtárgyalnánk?
Vagy ahol a csapat bizonyos része érzi csak jól magát (jobbára az extrovertáltak), míg a többiek számolják vissza a másodperceket, hogy mikor léphetnek már le végre-valahára?
A csapatépítés új dimenziója
A TeamStory koncepcióját tudatos tervezés és igényfelmérés előzte meg. Közel 500 HR vezető véleményére voltunk kíváncsiak, akik visszajelzést adtak arról, hogy milyen lehet egy minden tekintetben kiváló csapatépítő.
Rengeteg válasz érkezett, mi pedig kiválasztottuk a top 3 igényt (hasson a kollégák együttműködésére, növelje a lojalitást, mindenki érezze jól magát), ami alapján megalkottuk a játékot.
A fő célkitűzés az volt, hogy a csapatépítés minden szereplője jól érezze magát, legyen szó a szócséplés bajnokáról, a 8 órán keresztül pörgő kollégáról vagy éppen az irodai gép előtt zen módban dolgozó, „csak hagyjatok békén hadd csináljam a dolgomat és ne kelljen szólnom senkihez” mentalitású munkatársról.
Nézzük meg, mik azok a tényezők, ami miatt egyre több nagyvállalat dönt úgy, hogy a TeamStory csapatával alapozza meg a garantáltan jó hangulatot!
Társasjáték, amelyben nem kell szerepelned, mégis főszereplővé válhatsz
A TeamStory tartalmaz minden földi jót, amitől a csapatépítés olyan lesz, amiről még hónapok múlva is beszélni fognak a résztvevők: nyomozás, kódfejtő játékok, szobás elemek, kincskeresés és még kaszinó is 120 percben elosztva.
Mintha egy időutazáson venne részt a gyanútlan csapat.
A kezdő történet megismerése után mindenki azt a játéktípust választja, amiben igazán otthon érezheti magát, ezzel is izgalmasan formálva a történetet.
Egy olyan sztori alakításáról van tehát szó, amelyben nem kell aktívan szerepelned, mégis aktív részese lehetsz.
És kik a történet nagyágyúi?
Közös történet TOP színészekkel
A sztori alapú játék hangulatának megalapozói azok a színésznagyságok, akik a cselekmény beindításáért, a pattanásig feszült izgalom és a szélesre húzódó mosoly fenntartásáért felelnek.
A női színészcsapat tagjai: Balázs Andrea, Bajor Lili, Döbrösi Laura, Gubás Gabi, Ónodi Eszter, Péterfy Bori.
A férfi színészcsapat tagjai: Czető Roland, Elek Ferenc, Faragó András, Horváth Kristóf, Kovács Lehel, Rajkai Zoltán.
Továbbá: Csőre Csaba, Takács Zalán, Prohászka Fanni, Rábaközi Gergő, Messaoudi Emina, Janka Bence, Pásztor Csaba és még sokan mások…
Közülük választja ki az adott vállalat szabadon azokat a színészeket, akik a klasszikus csapatépítés helyett élő társasjátékká változtatják az eseményt, olyan élményeket teremtve, ami a munkatársakat hosszú hetekre energizálják.
Vissza a múltba, aztán a jelenbe
Hova „utazhat el” közösen a csapat? Választás kérdése.
Használva az adott kor módszereit, taktikáit visszarepülhetnek a nyolcvanas évek közepébe, ahol a kolumbiai drogbáró, Pablo Escobar nyomába eredhetnek, de a mit sem sejtő kollégák az 1930-as évek Chicagójában is találhatják magukat és Al Capone gengsztereivel üzletelhetnek. Akár ízig-vérig magyar történések mellett is leteheti voksát a HR, hogy a Viszkis rablóval mesterkedjenek a csapatok.
Csak ülök és majd eltelik helyett
A különböző cselekmények izgalmas pillanatait testközelből lehet átélni, amihez nem kell kiállni a többiek elé és szerepelni, persze a középpontba vágyók valami hasonlóban is részt vehetnek.
A program több párhuzamos helységben történik, ahova tetszés szerint be lehet csatlakozni, bármilyen fajta kötöttség nélkül.
Szabad a vásár
A fordulatos sztoriban való részvétel személyiség- és kedvfüggő, szabadon választhatóak a programelemek, amelyek a visszahúzódóbb résztvevőt is a csapat értékes tagjává teszik.
Ugyanis nincsen kötelező elem, ezért mindenki annyit tesz hozzá a közös játékhoz, amennyit szeretne. Mivel nincs kötöttség, megfelelni akarás, kínos feszengés, ezért a résztvevők már a program elejétől lazán, nyitottan, felszabadultan vethetik bele magukat ebbe az élő társasjátékba.
Ami a munkatársaknak jó, az a cégnek is jó
Legyen szó akár beszerzőről, pénzügyesről, értékesítőről, IT szakemberről vagy a menedzsment tagjairól, a cél ugyanaz: mindenki érezze jól és értékesnek magát.
Ha ez megvan, akkor a cég iránti lojalitás is nő.
Az pedig hab a tortán, hogy olyan színészekkel alakulhat ki közös játék, akik magas szinten bánnak az emberekkel és olyan világba repítik őket, ahol senkinek sem kell megjátszania magát. Csak játszania jókedvvel.
Ráadásul az adott vállalat kap csillagos ötöst a munkavállalóitól, hiszen a vezetők, döntéshozók törődése is kifejeződik azzal, hogy meghatározó művészeket hívtak meg csapatépítés céljából.
Visszajelzések, amelyek aranyat érnek
Csak hármat idéznénk:
„Mindenkit 5 perc alatt be tudtatok vonni a sztoriba és egytől egyig a részévé váltunk! Ezt nagyon nehéz eléri, de nektek sikerült!”
„Köszönjük! Még ma is, egy hónappal a program után is rólatok sztoriztak a kollégáim az irodában.”
„Igazán megtisztelő volt testközelben egy “színpadon” állni ezekkel a híres színészekkel. Teljesen magával ragadott a hangulat és maximálisan a karakterek bőrében érezhettük magunkat. Abszolút közvetlen, baráti kapcsolatot létesítettek velünk a játék, majd az azt követő kötetlen beszélgetés során is.”
A TeamStory ereje
A TeamStory tehát a csapatépítés új dimenzióit nyitja meg: magyarország top színészeivel, az izgalmat végig fenntartó sztorikkal, felszabadult hangulattal, a sikeres csapatépítő programok vegyítésével, együttműködésre ösztönző pillanatokkal, lojalitásnövelő élő társasjátékkal.
Ha szeretnél céged munkatársait olyan csapatépítővel megajándékozni, amely még hosszú hetek múlva is állandó beszédtéma lesz és megerősíti a csapategységet, keress bennünket bátran!