Ezerrel pörög a nagydumás sales, taktikáznak a marketingesek, terveznek a programozók, beleveti magát a feladatokba a pénzügyes. A csapat minden tagja remekül szórakozik, miközben az összműködés magasiskoláját mutatják be, egy célért közösen munkálkodva. A Team’Story megmozgatja a vállalat minden tagját, felejthetetlen élményeket adva nekik. Na, de hogy jött létre a Team’Story csapatépítés és miért imádják annyira a cégek?
Mielőtt ez a cikk megszületett volna, alapos agyalás előzte meg.
Összeültünk, és egy brainstormingolós adok-kapokba kezdtünk.
Legfőképpen azon járt az eszünk, hogyan mutassuk meg azt a csapatépítős világot, amely az első pillanattól kezdve behúzza a résztvevőket és a játék végéig nevetésben tartja őket.
Kitaláltuk: mutassunk meg mindent!
Mindent a kezdetekről, a játék teszteléséről, arról, hogyan sikerült elérni, hogy minden személyiségtípusú ember jól érezhesse magát.
Mert a Team’Story elsősorban azért jött létre, hogy a csapatépítés minden résztvevője – legyen szó visszahúzódóbb programozóról vagy szövegelős salesesről – megtalálja benne a helyét, önfeledten, felszabadultan.
Na de hogy is született a Team’Story? Most megmutatjuk!
Visszajelzés-vadászat – A TOP 3 igény, ha csapatépítésről van szó
Nem bíztuk a véletlenre a csapatépítőnk megalkotását.
A Valueonboard rendszerét használva HR-eseket, cégvezetőket, tulajdonosokat, osztályvezetőket kérdeztünk meg arról, hogy milyen lehet az ideális, mindenki által kedvelt csapatépítés. Közel 500 kitöltést, visszajelzést értünk el, ami értékes információkkal ajándékozott meg minket.
Összegyűjtöttük a TOP 3 igényt:
- érezze jól magát mindenki
- hasson a kollégák együttműködésére
- növelje a cég iránti a lojalitást
Így már tisztában voltunk az igényekkel és azzal, hogy mire kell figyelnünk egy új csapatépítő megalkotásánál.
Legyen Játsz/ma a csapatépítés napján?
Eleinte azt szerettük volna, hogy a Michael Douglas és Sean Penn által fémjelzett, világhírű Játsz/ma (The Game) és az Éjszakai játék (2017) című film mintájára olyan születésnapi játékot hozzunk létre, amelyben a szereplők ismeretlen színészek, a szituációk pedig előre megrendezettek.
Ez az elképzelés nem volt elég nagyszabású, csak árban – egy szülinapi programhoz képest. 🙂
„Ezt is megteszi értem a cég?”
Elkezdtünk másképp nagyban gondolkodni. Über nagy színészekben, meghökkentő tematikán, sok ember számára jól ismert történeteken, ami minden résztvevőt már az elejétől “behúz”. A cég minden résztvevőjét: mert innentől csapatépítőben gondolkodtunk.
Egy olyan csapatépítő programban, ami azt érezteti a résztvevőkkel, hogy a munkaadójuk mindent megtesz azért, hogy meglepje őket éstörődésük jeléül felvonultatja nekik a kedvenceiket : Péterfy Borit, Ónodi Esztert, Rajkai Zoltánt vagy Elek Ferencet, stb..
Sárgák, pirosak, kékek, zöldek – Mind fontosak vagytok!
Figyelembe vettük azt, hogy a cégnél különböző személyiségek dolgoznak együtt.
Olyan csapatépítő programot szerettünk volna létrehozni, ami egy szószaporító, sárga személyiségűnek és egy magát legszívesebben körön kívülre küldő kéknek is ugyanolyan szórakoztató lehet, ahogy persze a parancsolgatós pirosnak és a nyugodt zöldnek is.
Programelemek, amelyek közül mindenki megtalálhatja a neki valót
Azt már az elejétől tudtuk, hogy csak egyfajta programnem lehet ínyére minden munkatársnak. Egy fizikumra (pl. közös evezésre) épülő játék (amit mi magunk imádunk), amelyben valaki attól tart, mikor borul bele vízbe vagy szimplán ódzkodik a fizikai megerőltetéstől, most nem jöhetett szóba.
Vagy ott vannak az improvizációra épülő játékok, amelyben szerepelni kell, ez sem mindenkinek a szíve vágya.
Valami sokrétűt akartunk alkotni. Mi arra törekedtünk, hogy mindenki találhasson magának a csapatépítő alatt olyan programot, amiben otthonosan érezheti magát. Vagy ha tényleg magasról fütyül az egészre, legalább elmondhassa, hogy találkozott a Valami Amerikából “Mónikával” vagy beszélgetett élőben a Viszkis barátnőjét alakító Döbrösi Laurával….
Azt is tudtuk, hogy lesz olyan akit nem a játék érdekel, hanem a maga sztori, a történetben található csavarok.
Amitől a sztori élő lesz
Olyan programot szerettünk volna létrehozni, amely nemcsak feladatok megoldásáról szól. A felmérésből kieső igények ezt egyszerűen nem is engedték. Így alkottunk meg a sztoriba öntött, fejezeteken átívelő élő, taktikai játékot, amellyel a csapattá alakulás elkerülhetetlen.
Ehhez gamification csapat és szervezetpszichológusok segítségét vettük igénybe, akikkel kialakítottuk egy olyan játékfolyamot, amelyben taktikát építhettek, delegálhattok, szerveződhettek a színészeinkkel és kooperálhattok a más csapatokkal is a sikeres előrehaladás érdekében.
A színészek úgy alakítják a karaktereket, hogy interakcióba lehet velük kerülni úgy, hogy nem kell szerepelnie a résztvevőknek. Képzeld el, hogy közös selfiet készítetek egy az egyik ismert színésszel és a “rivális” csapattal.
Ő tényleg ennyire jó fej?
Mert mit látni a klasszikus csapatépítőn?
Általában azok beszélgetnek egymással, akik a munkahelyen amúgy is megvitatnák az ügyes-bajos dolgaikat és nem diskurálnak más terület képviselőivel.
A Team’Story ezért a klikkesedés elkerülését is a célok közé sorolta. Olyan helyzeteket teremtünk, ahol elkerülhetetlen, hogy kapcsolatba kerüljenek olyan munkatársak, akik amúgy simán elkerülik egymást a mindennapi munka során.
Így pedig az ehhez hasonló felismerések is elkerülhetetlenek lesznek: „Tomi, a pénzügyes/marketinges/beszerző tényleg ennyire jó fej?”
A nagy teszt
Ahogy kezdtek összeállni a játék építőkockái, forgatókönyve és a résztvevők sokrétű szerepe és a játékosok lehetőségei a történetben akkor próbajátékok indultak barátokkal, ismerősökkel, cégekkel.
Ekkor még előfordult az is, hogy leállt a játék, mert a rendező instruálta a színészeket. (Ezúton is köszönjük a E-Print Magyarország csapatának, mint első ügyfelünknek a részvételt.)
Kaptunk olyan visszajelzést, hogy bizonyos részek nem elég érthetőek, vagy túl bonyolult számukra.
Ezért sokat egyszerűsítettük, finomítottuk a csapatépítést, kiszórtuk a felesleges részeket. Vitáztak a játékfejlesztők a szervezetfejlesztők és a színészek is mire mindenki ráérzett a dinamikára, a figurákra, a szórakoztatásra, ami az egyedi élmény megszületéséhez vezet.
És amikor láttuk, hogy mekkora nevetéseket, micsoda lelkes csapatmunkát vált ki a játék, mennyire élvezik betuszkolni a egymást börtönbe, mennyire szeretnek másfél millió dollárral kereskedni. Végül nem láttunk unatkozó tagot, de láttuk életre kelni a résztvevők saját történetét, akkor már tudtuk, hogy készen állunk.
A Team’Story csapatépítésének jelene
Öröm látni számunkra, ahogy a csapatépítés közelebb hozza egymáshoz a vezetőket és a munkatársakat. Hogy milyen remekül érzik magukat a résztvevők azáltal, hogy nincs kötöttség, szereplési kényszer, hanem mindenki szabadon vehet részt a sztoriban.
Hogy mennyire erősödik a csapategység és mekkorát dob a programon az, hogy az ország meghatározó színészei nyújtják a cselekményt és akár szóba is lehet elegyedni velük vagy akár közös képen pózolni.
Hogy micsoda időutazáson lehet részt venni (nyolcvanas évek kolumbiai drogsztorija Pablo Escobarral vagy a 30-as évek amerikai gengsztertörténete, vagy a Viszkis rablóval való taktikázás) egy meghatározott sztori alapján, amelyben mindenki megtalálja a hozzá illő feladatot és karaktert – na ez az igazi csapatépítés.
Amelyben a kincskeresés, a szabadulószoba, a kódfejtés, a nyomozós vacsora, a kaszinós élmények elegyednek egymással.
Ha te is szeretnél cégednek egy olyan csapatépítő, amiről hónapokig mesélni fognak a kollégák, akkor keress bennünket bátran!