Költekezés helyett befektetés, avagy tedd jövedelmezővé a csapatépítő eseményt!

Team'Story kaszinós csapatépítő

Oszd meg a bejegyzésünket

Sokat változott a cégek hozzáállása a csapatépítő események irányába az utóbbi években. Míg régebben a legtöbben megoldották egyszerűbb és/vagy szerényebb eszközökkel – többek között egy közös dínomdánom formájában céges, privát vagy nyilvános helyen – addig manapság már igen elterjedt a csapatépítők legkülönbözőbb fajtáiból való merítés.

A trendek jelentős fordulatot vettek; a hagyományos irodai összejövetelektől és kocsmakvízektől eljutottunk a szabadulószobákig, távoli retreátokig, és még azon túl is, a sztori alapú csapatépítő játékokig, ahol 4 programelem találkozik.

Ez a változás nem csupán a szórakozás és a kikapcsolódás új formáinak keresését jelenti, hanem a munkaerőpiac és a munkahelyi kultúra változásainak tükröződése egyaránt. A munkavállalók már nem csak fizetést és stabilitást keresnek egy állásban, hanem értelmet, elismerést és egy olyan közösséget is, ahol fejlődni és érvényesülni tudnak.

Ezen felbuzdulva jobb, ha Te is igyekszel olyan csapatépítő programokat szervezni, amelyek nem csak összehozzák a kollégákat, hanem valódi értéket is adnak az egyének és a csoport fejlődése szempontjából, maradandó élményt hagyva.

Változás és fejlődés

Ez mindenképpen üdítő, a legtöbb cégtulajdonos már azon szellemben szervezteti meg a csapatépítőt, hogy valóban maradandó élménnyel szolgáljon a kollégáknak és a vezetőségnek is, de ne merüljön ki feltétlenül az étel és ital témakörében.

Ehhez már sok cég segítségét is lehet kérni, akik a lehető legszélesebb palettát szeretnék nyújtani a céges bulik és csapatépítők minél problémamentesebb, érdekfeszítőbb és emlékezetes lebonyolítása érdekében. 

Például a Team’Story stábját, akik valóban egy olyan programot nyújthatnak a nyitott cégeknek, amik minden pozitív motívumát tartalmazzák az érdekes és egyéni céges eseményeknek.

Csapatépítés színészekkel

Fontos tényezők fontos szerepe

Tehát odáig már mindenképpen eljutottunk, hogy a legtöbb cég és a legtöbb vezető szeretne igazi élményt nyújtani az alkalmazottaknak, és igyekeznek színes programokat megrendelni vagy kitalálni ennek érdekében. De itt lép be a képbe két igen fontos tényező: az egyik a pénz, avagy a büdzsé, a másik pedig  a HR részleg, akik rendelkeznek ezen büdzsé felhasználásával és a szolgáltatások megszervezésével.

Amennyiben a cég saját maga szervez programokat, úgy természetesen könnyebb alakítani a büdzsét is, de így nyilvánvalóan a lehetőségek is korlátozottabbak. Jól bevált házi versenyeket és esetleg egy-két speciális dolgot lehet felmutatni, ezek attól függenek, hogy az alkalmazottak vagy a vezetőség tagjai között vannak-e olyanok, akik jártasak valamilyen érdekes, különleges területen, amit bevethetnek a cél érdekében.

Különlegesebb és emlékezetes programokhoz viszont a legtöbbször már külön cégek és külső szervezők szükségeltetnek. Ez viszont komolyabb anyagi kiadással járhat. 

Így viszont időben való szervezéssel és alapos körültekintéssel nagy valószínűséggel olyan programhoz juthatnak a cégek, ami egyrészt nem szokásos, másrészt valóban olyan élményt nyújt, ami a résztvevőknek egy örökre szóló kellemes emlék lehet és minőséginek fogják tartani, ami jóleső érzéssel telíti el őket és megerősítheti őket jó pár dologban.

És ami már önmagában egy jó befektetésnek bizonyul…

Minőség és maradandó élmények

A HR részlegre tehát komoly nyomás nehezedik az ilyen csapatépítő programok megszervezését illetően is. Egyrészt minőségi programot kell nyújtaniuk, ami nagyobb létszámú csapat esetén nem egyszerű dolog, hiszen mindenkinek más az ízlése és az elvárásai.

Másrészt az anyagiak terén is okosan kell gazdálkodni, az adott keretet nem túllépve kell kihozniuk a maximumot, gondolva arra is, hogy vésztartalék is maradjon, készülve bármilyen esetre.

Harmadrészt olyan programban kell gondolkodniuk, ami kreatív, friss energiát pumpálhat az alkalmazottak tudatába és lelkébe, és megerősíti őket a céggel szembeni lojalitásukban is.

A Team’Story szolgáltatásai kimerítik a fenti kritériumokat és az igényeket is, ezt ki kell próbálni mindenképpen legalább egyszer ahhoz, hogy a hatékonyságot és a hasznosságot is igazán felmérjük.

Csapatépítés színészekkel

Pénzkidobás? Nem! 

Ezért is hatványozottan fontos, hogy pénzkidobás helyett egy valódi befektetésnek fogjuk fel a csapatépítőkre kiadott összegeket. Valamint a befektetés alapú gondolkodásban annak is szerepet kell játszania, hogy mennyit nyerhet egy-egy jól sikerült programmal a cég:

A programoknak összekovácsoló ereje van, erősítik a munkahelyi és emberi kapcsolatokat. Jó hatással vannak a munkakedvre, a kreativitásra, rejtett előnyök, eddig ismeretlen tulajdonságok bukkanhatnak fel egyes kollégák viselkedése által. Vezető jellemek mutatkozhatnak meg a programok sodrása közben.

Ha ezen szemléletben tekint a HR és a cégvezetés egy-egy céges programra vagy csapatépítésre, talán maguk is meglepődnek azon, hogy mennyit nyerhetnek általa, ez sok esetben már közvetlenül az esemény utáni megmutatkozik.

Javul a munkahelyi légkör, pörgősebb lesz a tempó és a hatékonyság.

A kollégák oldottabb, jobb hangulatban dolgoznak és megértőbben közelítenek egymáshoz.

A munkahelyen sokszor kevés lehetőség van rendesen beszélgetni egymással, vagy a környezet nem megfelelő ehhez. A csapatépítőn mindez lehetségessé válik és sok mindent megtudhatnak egymásról a kollégák és vezetők egyaránt.

Befektetés? Igen!

Amellett, hogy rengeteg érdekes információ kiderülhet egy-egy kollégáról – akivel talán még soha nem is beszélgettünk – kiderülhet sok olyan tényező és tulajdonság is, ami a munkavégzésben is hasznos lesz és előrevisz.

A közös játékok során a munkatársak jogosan fontosnak érzik magukat és ez kihat a munkamorálra, a teljesítményre és a hatékonyságukra is. A pozitív versengés is növeli a hatékonyságot és a munka előremenetelét is.

A márkaépítő hatás – employer branding – egy újabb kifejezés, de ez is fontos tényező lehet a közös programok tekintetében, hiszen a márka, a brand így is épülhet, a kollégák viselkedése és fejlődése által, ez pedig szintén kedvező a cégnek és előreviszi azt.

A Team’Story csapata és az általuk nyújtott szolgáltatások ugrásra készen várják a leleményes HR-esek telefonjait, hiszen a céljuk pontosan a fentebb vázolt elvek mentén halad, azaz küldetésük egy értékes, érdekes, igényes és emlékezetes program biztosítása a céges programok, illetve csapatépítők világának szélesítéséhez és színesítéséhez.

Aki pedig nem hiszi, az járjon utána maga – vegye fel a kapcsolatot velünk, várjuk sok szeretettel csapatépítő eseményünkön! 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Lorem ipsum dolor sit amet

Te is átélnéd a csapatépítés új dimenziót?

Csapatépítő program színészekkel
Scroll to Top