Hogyan is kezdődik el az életben bármi is?
Beszéljünk akármilyen kezdeményezésről – vállalkozás, cég, csoportos-, művészi-, alkotói közösség – vagy éppenséggel az élet bármely területén történő aktivitásról, egyértelmű, hogy az új dolgok sohasem a semmiből érkeznek egy pillanat alatt, elsietve, elkapkodva, alapok nélkül.
A legtöbb új dolog születését hosszas előkészületek előzik meg és alapos tervezést igényel minden, hosszútávúnak gondolt új kezdeményezés megalkotása, hiszen ez biztosítja majd azt, hogy remélhetőleg nem kérészéletű fellángolásról lesz szó, hanem olyan eredményről, mely kiállja az idők próbáját és valóban hosszú távon tud majd sok embernek örömet okozni és jó esetben hasznot is hajtani.
Nos, a Team’Story sem a szürke ködből érkezett hirtelen, hanem nem túl régre visszanyúló létezésünk ellenére igen hosszú története van annak, hogy idáig eljutottunk.
Ebbe avatnánk be most Téged, a Team’Story ötletgazdájának, motorjának és fő hajtóerejének, Hajtós Bercinek a visszaemlékező gondolatai által.
A gyökerek, a tantusz és a sorsfordító döntés
A Team’Story egy ötlet volt, melynek inspirációs forrásai az ‘Éjszakai játék’ című amerikai vígjáték, illetve Michael Douglas kultikus filmje, a Játsz/Ma voltak. A lényege az lett volna, hogy egy beavatott stábbal és amatőr színészekkel olyan helyzeteket hozzunk létre nyilvános helyeken, amelyekbe az utca emberét is bevonnánk, persze úgy alakítva a dolgokat, hogy az illető természetesnek érezze és ne is sejtse, hogy megrendezett játékról van szó.
Ennek megvalósítása bizonyos okok miatt még várat magára, így ehelyett inkább kiötlöttünk egy játékot, melyet az adott résztvevők sokadmagukkal játszhatnak. Ugyanis a következő alapötlet egy olyan program létrehozása volt, melyben egyszerre sok ember részt vehet és egy időben sokaknak nyújthat szórakozást.
Na de hol is van egyszerre sok ember? A céges bulikon és csapatépítőkön!
Ezen felbuzdulva megkerestünk sok céges vezetőt, HR osztályt, és megkértük, mondják el, hogy nekik és a munkavállalóiknak mi is lenne az igazán fontos a közös programokban. A válaszok alapján indultunk el, leszűrtük azokat a Top 5-10 legfontosabb szempontra és ez már egy erős alap volt a továbblépéshez.
Már körvonalazódott, hogy ez bizony egy csapatépítős esemény lesz, így elkezdtük kialakítani azt a programot, ami eleget tehet a legtöbbek elvárásának. Innentől mondható célirányosnak a Team’Story és ekkor dőlt el, hogy mi lesz a különlegessége.
Ekkor döntöttük el,hogy akkor hazánk top színészeivel karöltve fogjuk ezt létrehozni!
Az ötletből valóság lesz – építkezés
Előtte nem foglalkoztam csapatépítéssel és nem dolgoztam színészekkel sem más projektekben. Értékesítéssel foglalkoztam azelőtt – emberek igényeivel, problémákkal -, több száz, vagy több ezer emberrel és céggel beszélgettem és tárgyaltam, így könnyen rá tudtam érezni, hogy mit kérdezzünk az emberektől, hogy megértsük a problémáikat, vagy a vágyaikat, így ezeket elég jól tudtam kamatoztatni.
A céges program tekintetében ilyen látásmóddal és egy nagyon jó, játékosítással foglalkozó csapattal, a Poligonával megalkottuk a Team’Story játékot.
Mivel tudtam, hogy kitűnő színészeink képességei és tehetségük tárháza szinte kimeríthetetlen, így gondolkoztam: hogyan is lehetne kamatoztatni azt, hogy nemcsak kiváló színészek és területükön első osztályú minőséget képviselnek, de a kommunikációs és kognitív képességeik is fejlettek, kitűnően kezelik az emberi helyzeteket, illetve kiválóan bánnak a rajongókkal az érdeklődőkkel egyaránt.
Ezeket a tényezőket sokat forgatva, egymáshoz illesztve és alaposan átrágva született meg a vezérfonál: egy olyan irányba terelni a játékot, ahol nem csak a színészi játék a fő csapás, és ahol a néző sem passzív résztvevő, hanem szerves része az élő játéknak.
És innen már csak egy lépés volt a feltérképezése és leképezése annak, hogy az élő játék hogyan és hol kombinálható a néző, illetve a résztvevők aktív közreműködésével…
Látogasd meg honlapunkat és ismerkedj meg a TeamStory világával!
A megtalált eredő
Így jutottunk el ahhoz, hogy a terület, amelyen ez a kettő együtt működhet és egybeolvadva képezhet egy új, izgalmas és érdekes egységet, a csapatépítők és a céges bulik világa. Persze közönségtalálkozón és egyéb hasonló megmozduláson a színészek közelebbről is meg tudnak ismerkedni a rajongókkal és érdeklődőkkel, de az mégis egy egészen más közeg és helyzet, ahol nem nagyon van szervezett lehetőség egy közös mókára.
Ugyan voltak már nyomozós vacsora kezdeményezések, kincskeresős játékok, szabadulószobák, létezett kódfejtő játék és színház, de ezek ötvözetére még nem épült sztori alapú játék.
Viszont a céges bulik és csapatépítők nyitottsága és lehetőségei is igen kiszélesedtek az utóbbi években, folyamatosan tágul horizontjuk, így azt éreztük, hogy ennek igenis jelentős hely lehetne ezen világban, így nekikezdtünk a tervezésnek – egyedi módon, hisz ez a Team’Story.
Ezt az alapötletet alaposan kibontottuk és kielemeztük, először kisebb létszámú megbeszéléseken vázoltuk fel a főbb vonalakat és lehetőségeket, azután, amikor készen volt egy alap – persze ez is hosszabb időt vett igénybe, alapos tervezést igényelt, – akkor elkezdtük kibontani az alaptervet.
Rengeteg ötlet és irány jött be a képbe, amik mentén már láttuk, hogy ebből egy igen érdekes dolog fog kisülni, valószínűleg üde színfolt lesz a céges csapatépítők terén, és számos lehetőséget rejt, mellyel idővel szépen ki lehet terjeszteni akár más irányokba is.
Ezen tervezési folyamatok közben egyre csak bővült az ötlettár, illetve hogy milyen vizekre evezhetünk még el az alapötlettel, és milyen elemek épülhetnek még be az eszköztárba.
Mikor már erőteljesen körvonalazódtak a lehetőségek, úgy éreztük, hogy színész barátainkat is bevonjuk a felkészülésbe.
Gyarapodó csapat
Először is becéloztuk, hogy kit érdekelhet a dolog és első körben nekik mutattuk meg addigi munkánk eredményét és vázlatait, Sejtettük, hogy többüknek tetszeni fog a terv, de nagyon meglepődtünk attól az őszinte lelkesedéstől, amivel fogadták a projekt tervét – szinte azonnal az ügy mellé álltak, sőt, további ötletekkel is szolgáltak azonnal.
Ajánlatokat tettek további kollégákra is, akiket érdekelhet ezen sajátos, érdekes és újszerű szórakoztatási forma, mellyel előtte nem is nagyon találkoztak még. Szó szerint megható volt, hogy elsőre ennyire fellelkesültek és azonnal csatlakoztak dédelgetett tervünkhöz, éreztük azonnal, hogy ebből már csakis valami jó sülhet ki, ha ennyire lelkesen az ügy mögé álltak ilyen kaliberű színészek!
Ezután pedig mind a tervezet, mind a lehetőségek és vonalak, mind a lehetséges résztvevők száma csak gyarapodott, akárcsak az önbizalmunk és a hitünk is, mely már csak azt sugallta, hogy biztosan jó az irány és minden bizonnyal valami egészen újat és formabontó dolgot hozunk létre, melynek lesz létjogosultsága a piacon.
Ezek után pedig elkezdődött a konkrét szervezés és egyeztetés, miután megvoltak a főbb irányvonalak és a dolgok menete – a játékok, azok elemei, illetve a főbb szolgáltatási irányaink tervei – elkezdődtek a komolyabb, célirányosabb egyeztetések a színészekkel és a stábbal.
Ezek részletei természetesen könyvnyi terjedelmet vennének igénybe, de ami fontos, hogy ha nem is akadályok nélkül, de lendületesen, dinamikusan és főképpen kicsattanó jó hangulatban telt el minden meeting és találkozó, amin egyeztettük a sok ezer kis részletet és tennivalót.
Munka? Dehogy!
Nem is nevezném ezt munkának, mert baráti, kitűnő hangulatban zajlott le szinte minden részletegyeztetés és találkozó, akár a stábbal akár a színészekkel folytatott megbeszélésekre gondolunk. Egy összetartó, baráti és lelkesedéstől fűtött társasággal nincs feszengés, vagy kellemetlen ‘munka érzés’ soha, hanem felszabadult, vidám baráti alkotó közösségi szellem járja át ezeket a találkozókat.
Ekkor már nem is sejtettük, hanem egyenesen tudtuk, hogy ebből nagyon jó dolgok fognak kikerekedni és ez csak feltüzelte elhatározásoktól fűtött önbizalmunkat és tettvágyunkat, ezáltal persze a tervek is egyre csak formálódtak, csiszolódtak.
Közel egy évet vett igénybe a letisztulás, és ennyi idő után tudtunk kiállni az első céges csapatépítőre is. Ezt természetesen megelőzte sok-sok promóció és kiajánlás, valamint egyeztetés, melynek során örömmel konstatáltuk, hogy lelkesen fogadták szinte mindenhol a kezdeményezésünket és lesz rá érdeklődés szép számmal.
Égtünk a vágytól, hogy bemutathassuk munkánk gyümölcsét élőben is, és amikor ez megtörtént, az frenetikus, feledhetetlen és életre szóló élmény volt. Természetesen nem volt még minden tökéletes, sokat formálódik a mai napig is a játék formája, menete, de már első alkalommal benne volt az a bizonyos szükséges plusz.
Érési folyamat és szolgáltatások
Azóta sok csapatépítőn és céges bulin túl vagyunk és szépen összeszoktunk, összeértünk. A szolgáltatásaink kiforrtak és bővültek, így ajánljuk magunkat, akár sztori alapú játékról, akár más izgalmas szolgáltatásról van szó.
Jelenleg is elérhető szolgáltatásaink:
Sztori alapú reality/taktikai játék
Személyiségpszichológia Workshop
Film- és meseszinkronizáló Workshop
Évfordulós és jubileumi köszöntők kollégáknak
Team’Story Freevent
Egyedi műsorok, performance-ok
Ezekről bővebb információkat honlapunk szolgáltatás oldalán találhatsz!
Keress minket bátran, hívj és megyünk!
Bízunk benne, hogy előbb-utóbb Veled is játszhatunk egy céges csapatépítőn valamelyik szolgáltatásunk keretein belül!